>>> Yli 100 000 tyytyväistä asiakasta | Ilmainen toimitus yli 200 € | Toimitusaika 4-7 päivää | 30 päivää avoin osto <<<

>>> Yli 100 000 tyytyväistä asiakasta | Ilmainen toimitus yli 200 € | Toimitusaika 4-7 päivää | 30 päivää avoin osto <<<

>>> 300 000 tuotetta kilpailukykyiseen hintaan! <<<

FAQ - Leverans & Frakt Policy

  • Vad kostar frakten?

    Fraktkostnader varierar beroende av ditt val av fraktsätt samt vilken typ av produkt. Du ser alltid de olika fraktkostnaderna i kassan innan du lägger din order.

     

  • När kommer min order fram?

    Två huvudsakliga faktorer avgör när din order kommer fram: Om alla produkter finns i lager och vilket leveranssätt du valt. Normal leveranstid är mellan 4-7 vardagar för standard leveransen, beroende på speditör och region efter att det skickats från oss/vårt lager. Om du har valt hemleverans kommer du aviseras via SMS med möjlighet att påverka när leveransen ska köras ut till dig. Kom ihåg att ange ditt mobilnummer för SMS-avisering så slipper du vänta en hel dag extra på pappersavin.

    Om varan du beställt finns i lager vid ordertillfället så kommer paketet "normalt" att lämna oss inom 24/48 timmar (Gäller ej Ekonomi Leveransen), för att sedan vara framme hos mottagaren några vardagar senare enligt valt leveranssätt i kassan. ( ** Dock senast inom 30 dagar Gäller Ekonomi Leverans ) Under högsäsong kan det ta längre tid. Allmänna helgdagar i Europa räknas ej in i leveranstiden. Viktigt är dock att du angett mobilnummer på beställningen samt rätt mailadress, för annars tar det ytterligare någon dag för att få pappersavin i brevlådan.

    Express : 24-48 timmar + 1-3 Vardagar *

    Standard : 24-48 timmar + 4-7 Vardagar *

    Postnord : 24-48 timmar + 3-7 Vardagar *

    Hemleverans : 24-48 timmar + 4-7 Vardagar *

    Ekonomi : 24-48 timmar + 7-10 Vardagar * : **

    * Allmänna helgdagar i Europa räknas ej in i leveranstiden.

    ** ( Dock senast inom 30 dagar Gäller Ekonomi Leverans )

    Obs : Stora försändelsevolymer samt restriktioner på grund av covid-19 kan orsaka försenade leveranser och transportbolagen kan ej garantera sina ordinarie leveranstider. Under högsäsong kan det ta längre tid tex vid Black November & Jul

    Leveranstiden som visas ovan och i kassan är en "Estimated" Beräknad & Uppskattad leveranstid från transportbolagen så kallad "Normal Leveranstid"

    Observera att om inget annat framställs på webbplatsen är angivna leveranstider i kassan endast uppskattningar. De är inte garanterade leveranstider och bör inte betraktas som sådana.

    Leveranstider kan förlängas på grund av faktorer som väder och vind eller eftersläpning mm . Spårningsstatus för sändningen kan också förbli oförändrad under en längre tid vid internationella sändningar. Vi använder inte GPS-spårning vilket gör att det kan gå några dagar mellan spårningshändelsen då sändningen skickas iväg från en plats och spårningshändelsen då sändningen ankommer till nästa plats.

    Om din sändning inte kommit inom 20 dagar efter förväntad leveranstid kan du kontakta oss. Vi och fraktbolaget kan starta en undersökning gällande förlorad försändelse.

    Behöver din produkt vara framme till ett visst datum ?

    Meddela oss detta i Kassan !!! Och välj gärna Postnord , Standard eller Express leveransen.

    Boende med postnummer över 820 00 samt hela Gotland tar det någon dag extra.

  • Jag fick endast en tom kartong med en följesedel. Vad gör jag?

    Det kan finnas ett "lock" i kartongen som fixerar produkten under frakten, lyft på denna så bör du hitta din vara! Det finns också en "riv här" flik på sidan för att öppna fraktemballaget korrekt och direkt komma åt produkten.

     

  • Det saknades en produkt i min leverans! Vad gör jag?

    Ibland så skickas din beställning i flera paket för att allt inte får plats i ett. Du kan kontrollera om du har fler paket på väg genom att kontakta vår Kundservice. Om du saknar en produkt i din försändelse men har samtliga paket hemma så skall du kontakta vår Kundservice omgående. Om paketet däremot har synliga tecken på skador som kan ha medfört att en produkt kan ha trillat ur paketet under leverans så skall en reklamation omgående göras direkt hos ombudet eller till chauffören som levererar paketet till dig. Fotografera kollits skador så dessa kan användas vid en eventuell reklamation mot speditören. Detta oavsett om du har packat upp leveransen eller ej. Spara alltid emballage och låt fraktsedeln sitta kvar tills du har fått instruktioner.

     

  • Vilka leveransalternativ finns det?

    Vi erbjuder många olika fraksätt för att du som kund ska ha möjlighet att välja det som passar dig bäst. I kassan visas de fraktalternativ som går att välja för just din beställning. De fraktalternativ som normalt finns att välja mellan är:

    Du kan välja mellan *Ekonomi 7-10 Vardagar, Postnord 3-7 Vardagar, Standard 4-7 Vardagar, Express 1-3 Vardagar, Hemleverans 4-7 Vardagar.

    Leverans till Danmark, Finland, Norge Standard 3-7 Vardagar.

    Leverans till Tyskland, Nederländerna Standard 3-5 Vardagar.

     

  • Paketti vaurioitui toimituksessa! Mitä teen?

    Tarkista aina, että pakettisi on ehjä, kun noudat sen välittäjältä tai vastaanotat sen kuljettajalta, jos paketti on vaurioitunut, siitä on ilmoitettava välittömästi edustajalle tai kuljettajalle. Pura sitten pakkaus ja tarkista, että kaikki tuotteet ovat ehjät ja toimivat niin kuin pitääkin, jos eivät, lähetä meille sähköpostia 24 tunnin sisällä paketin vastaanottamisesta tai soita asiakaspalveluumme numeroon +46 70-8854451, niin autamme sinua edelleen.

    Tarvitsemme tätä välittömästi KAIKKIIN vaurioihin, esim. klo

    Kuljetusvaurio / Puuttuva tuote / Väärä tuote / Vika tuotteessa.

    Tarvitsemme sinulta seuraavat tiedot, jotta voimme auttaa sinua parhaalla mahdollisella tavalla.

    Lähetä kaikki tarvitsemamme valokuvat alla olevien kohtien mukaisesti 48 tunnin kuluessa tuotteen vastaanottamisesta.

    Tarvitsemme nämä kuvat, jotta voimme ilmoittaa vahingostasi tai menetyksestäsi kuljetusyhtiölle.

    • 1. Ota selkeä ja luettava kuva koko lähetystarra.

    • 2. Valokuvaa lähetyslaatikon kaikki 6 sivua.

    • 3. Avaa laatikko ja ota kuva, miten tuote oli pakattu, kun avaat laatikon.

    • 4. Nosta tuote laatikosta pakkausmateriaaliineen ja valokuvaa sen kaikki sivut, kun se on pakkausmateriaalissaan.

    • 5. Ota sitten selkeä kuva laatikon sisältä sen ollessa tyhjä.

    • 6. Poista pakkausmateriaali tuotteesta ja valokuvaa tuotteen kaikilta puolilta, mukaan lukien selkeä kuva vauriosta kaukaa otettuna, jotta näet, missä tuotteessa vaurio on.

    • 7. Ota lähikuva vammoista.

    • 8. Skannattu kuva tai valokuva pakkausluettelossa ja A4-paperi vastaanotettujen tuotteiden kohdalla.

    • 9. Kuva EAN-numerosta (viivakooditarra tuotteessa / pakkauksessa, jossa on 13-numeroinen pitkä numero)

    • 10. Video näyttää tuotteesi virheen. (Takuutapauksissa)

    • 11. Liitä kaikki kuvat toiseen sähköpostiin [email protected] ja syötä tilausnumerosi

     

    Huomio! Muista ottaa selkeitä kuvia, jotta voimme nähdä mitä siinä lukee ja täydelliset tarrat jne. sisältyvät kuvaan.

    Voit lähettää kuvia/videoita https://wetransfer.com/ meille, jos niitä suurennetaan.

 

Tuote on lisätty ostoskoriisi

TarkastaaJatka ostoksia
Selaa luokkia

Ostaa

Information

SvenskaEnglishDeutschSuomiNorskDanskNederlands

Näytä ALV: